خواص قهوه

مزایا و معایب قهوه

coffee effect

12 خاصیت قهوه

قرن هاست که قهوه مورد ستایش و تمسخر قرار می گیرد. سرزنش شده است که باعث ناتوانی جنون و جنون است ، و بار دیگر درمان تنبلی یا “هدیه از بهشت” است. چیزهای سنگین اما نکات مثبت و منفی قهوه ای که امروزه می شناسیم از نظر علمی چیست؟

مزایای قهوه

1. قهوه عملکرد بدنی شما را افزایش می دهد. حدود یک ساعت قبل از تمرین یک فنجان قهوه سیاه بنوشید و عملکرد شما 11-12٪ بهبود می یابد. کافئین سطح آدرنالین را در خون شما افزایش می دهد. آدرنالین هورمون “جنگ یا گریز” بدن شما است که به شما کمک می کند تا برای انجام فعالیت های بدنی آماده شوید. 2. قهوه ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. قهوه حاوی منیزیم و پتاسیم است که به بدن انسان در استفاده از انسولین کمک می کند ، سطح قند خون را تنظیم می کند و میل شما به غذاهای شیرین و تنقلات را کاهش می دهد. 3. قهوه به شما در چربی سوزی کمک می کند. کافئین به سلول های چربی کمک می کند تا چربی بدن را تجزیه کرده و از آن به عنوان سوخت برای آموزش استفاده کنند. 4. قهوه به شما کمک می کند تمرکز کرده و هوشیار باشید. مصرف متوسط ​​کافئین ، 1-6 فنجان در روز ، به شما کمک می کند تمرکز کنید و هوشیاری ذهنی شما را بهبود می بخشد.

5. قهوه خطر مرگ را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که خطر مرگ زودرس نوشیدنی قهوه 25٪ کمتر از کسانی است که قهوه نمی نوشند. 6. قهوه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داده است که قهوه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را 20٪ و سرطان آندومتر در زنان را 25٪ کاهش دهد. افراد گروه آزمایشی روزانه چهار فنجان قهوه می نوشند. کافئین همچنین ممکن است از بروز سرطان سلول بازال ، رایج ترین نوع سرطان پوست جلوگیری کند 7. قهوه خطر سکته را کاهش می دهد. مصرف منطقی قهوه (2-4 فنجان در روز) با خطر کمتری در سکته مغزی همراه است. 8- قهوه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن منظم قهوه 25٪ خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قهوه در بخشی از مغز تحت تأثیر پارکینسون فعالیت می کند. 9. قهوه از بدن شما محافظت می کند. قهوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به عنوان رزمندگان کمی که در برابر رادیکال های آزاد در بدن شما می جنگند و محافظت می کنند ، عمل می کند. 10. قهوه ممکن است خطر دیابت نوع II را کاهش دهد. کافئین حساسیت به انسولین را کاهش داده و تحمل گلوکز را مختل می کند ، بنابراین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

coffee

11. قهوه از مغز شما محافظت می کند. میزان بالای کافئین در خون شما خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. همچنین خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. 12. قهوه روحیه شما را روشن می کند ، به مبارزه با افسردگی کمک می کند و خطر خودکشی را کاهش می دهد. کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین ، دوپامین و نورآدرنالین را تقویت می کند ، که روحیه شما را بالا می برد. دو فنجان قهوه در روز 50٪ از خطر خودکشی جلوگیری می کند. اگر به افزودن محرک های طبیعی برای تقویت قهوه خود علاقه دارید ، برخی از نکات را در اینجا بخوانید. 6 ضرر و خطرات نوشیدن قهوه 1. قهوه بد ممکن است سمی باشد. قهوه بی کیفیت می تواند ناخالصی های زیادی در آن وجود داشته باشد که باعث بیماری ، سردرد یا احساس بد عمومی می شود. اگر قهوه شما از دانه هایی که بیش از حد پاره شده اند یا در غیر این صورت خراب شده اند درست شود ، این اتفاق می افتد. حتی یک لوبیای خراب می تواند فنجان شما را سمی کند. اگر شما سرمایه گذاری می کنید و قهوه ای با کیفیت بالا خریداری می کنید ، دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *